Lipsa de somn

Pierderea somnului cauzează creșterea în greutate, Legatura dintre somn si greutate

pierderea somnului cauzează creșterea în greutate

Doar o noapte de somn slab poate crește creșterea în greutate, pierderea musculară căparea doar în omnul de o noapte poate avea con ecințe mai emnificative - și imediate - dincolo de a vă imți grog și leneș a doua zi. Potrivit unui nou tudiu mic, când bărbații renunță la Conţinut Dormind în lumina reflectoarelor Scăparea doar în somnul de o noapte poate avea consecințe mai semnificative - și imediate - dincolo de a vă simți grog și leneș a doua zi.

Potrivit unui nou studiu mic, când bărbații renunță la o singură noapte din cantitatea lor obișnuită de somn, corpul lor suferă modificări care ar putea favoriza creșterea în greutate și pierderea musculară. În cadrul studiului, care a fost publicat astăzi 22 august în revista Science Advances, cercetătorii au observat modificări ale țesutului adipos și muscular la 15 tineri sănătoși ca răspuns la pierderea somnului.

După ce bărbații au petrecut o singură noapte fără să doarmă, cercetătorii au găsit indicii că grăsimea și mușchii au răspuns în moduri opuse, a spus autorul principal al studiului, dr. Și anume, corpul și-a mărit capacitatea de depozitare a grăsimilor, în timp ce pierderea somnului cauzează creșterea în greutate muscular scheletic a prezentat semne de descompunere musculară în creștere.

Legatura dintre somn si greutate

Nu este încă clar cât de repede apar aceste modificări ale grăsimii și mușchilor atunci când somnul este întrerupt sau cum pot afecta metabolismul dacă pierderea somnului se produce într-o perioadă mai lungă de timp decât cea observată în studiu, a spus Cedernaes. Dar schimbările ar putea explica de ce studiile anterioare au arătat o legătură între modificările ritmurilor circadiene și un risc crescut de diabet de tip 2 și obezitate, a spus el. Modificările ritmului circadian se pot întâmpla, de exemplu, la persoanele care lucrează în schimburi sau la cei cu tulburări cronice de somn.

Dormind în lumina reflectoarelor Studiul a avut loc la un laborator de somn de la Universitatea Uppsala din Suedia, unde Cedernaes a lucrat în Departamentul de Neuroștiințe. Cincisprezece bărbați tineri sănătoși, cu o vârstă medie de 22 de ani, au participat la cercetare, care a implicat dormit în laborator, cu probe de sânge și țesut prelevate după fiecare noapte.

Doar o noapte de somn slab poate crește creșterea în greutate, pierderea musculară

Toți participanții au spus că au dormit în mod normal între 7 și 9 ore pe noapte. Deci, în prima noapte a studiului, bărbații au ajuns să facă exact acest lucru: au dormit în laboratorul de somn timp de aproximativ 8,5 ore. În acest scenariu, luminile din camerele participanților au fost ținute aprinse toată noaptea și bărbații au trebuit să rămână în paturile lor și să rămână treji 8,5 ore.

pierderea somnului cauzează creșterea în greutate

Câteva săptămâni mai târziu, bărbații s-au întors la laborator pentru încă două nopți pentru a repeta procedura. Singura diferență a fost că, în cea de-a doua noapte, bărbații care au ajuns să doarmă normal prima dată au fost supuși stării de veghe peste noapte și invers.

Sus Organismul functioneaza cel mai bine atunci cand este odihnit. Cand nu va odihniti indeajuns, corpul dumneavoastra sufera de stres psihologic, iar biochimic veti stoca grasime mult mai repede. Cand sunteti obositi este dificil sa depasiti situatiiile stresante.

Când cercetătorii au analizat probele de grăsime și țesut muscular prelevate de la bărbați după noaptea nedormită, au observat modificări ale expresiei genelor și ale nivelurilor de proteine. Aceste modificări oferă dovada creșterii defalcării mușchilor scheletici și a unei capacități crescute de a ține grăsimea corporală, în comparație cu noaptea normală de somn, a spus Cedernaes.

Obezitatea și somnul

Expresia genică se referă la faptul dacă o genă este activată sau dezactivată. Unul dintre mecanismele care determină schimbările pe care cercetătorii le-au observat ar putea fi fluctuațiile nivelurilor de hormoni, inclusiv cortizolul, hormonul de creștere și testosteronul, a spus Cedernaes. Unele dintre aceste modificări hormonale pot duce, de asemenea, la schimbări ale ritmurilor circadiene ale unei persoane, care pot arunca procesele metabolice ale corpului din bătăi, mancare lichida pentru slabit explicat el.

Descoperirile au arătat, de asemenea, că, odată cu pierderea somnului pe termen scurt, proteinele musculare scheletice au o capacitate redusă de a utiliza zahărul din sânge ca combustibil.

pierderea somnului cauzează creșterea în greutate

Acest lucru ar putea explica de ce pierderea somnului în timp poate reduce capacitatea unei persoane de a controla nivelul zahărului din sânge, ducând la diabet, a spus Cedernaes. Acestea au oferit perspective noi despre efectele somnului restricționat asupra masei musculare și a grăsimilor, a spus el.

pierderea somnului cauzează creșterea în greutate

Cercetătorii au descoperit modificări pierderea somnului cauzează creșterea în greutate genelor care afectează ceasul circadian în mușchi și grăsime, precum și modificări specifice țesuturilor în căile metabolice, a spus Scheer. Sunt necesare studii viitoare pentru a investiga în ce măsură modificările observate se datorează restricției de somn, mai degrabă decât expunerii la lumină nocturnă a bărbaților, care poate afecta și sistemele circadiene din corp, a spus Scheer.

El a menționat că studiul avea limitări.

pierderea somnului cauzează creșterea în greutate

De exemplu, a fost un mic studiu care a inclus numai tineri caucazieni care au stat toată noaptea o dată. Descoperirile ar trebui, de asemenea, să fie confirmate la femei și la persoane de diferite vârste și rase, precum și la persoanele obeze și diabetice, a spus Scheer. El a adăugat că tehnici analitice similare ar trebui făcute și la oameni după ce au experimentat mai multe nopți de restricție a somnului.

Nota editorului: Această poveste a fost actualizată la E.